Chat with us, powered by LiveChat

Hertz

Serviceavtalet delar upp dina servicekostnader månadsvis. Om du kör fler eller färre mil än vad
du och din säljare kommit överens om justeras servicepriset upp eller ner utifrån ett ändrat
serviceprogram. Justeringar upp eller ner kan ske under hela avtalsperioden men blir alltid rätt i
slutändan.

När en över- eller undermilsjustering sker höjs eller sänks månadsavgiften för samtliga månader
som avtalet redan löpt. Dessutom justeras framtida månadsavgifter. Exempelvis om du tidigare
haft en månadskostnad på 100 kr i 10 månader och den nya månadskostnaden blir 150 kr då
du kört mer än avtalats blir nästa faktura 10 x 50 kr + 150 kr = 650 kr. Höjningar och
sänkningar sker inte alltid proportionellt till miltalet utan beräknas på vilken service och vilka
tillägg din bil kommer att behöva under resterande avtalsperiod.

Ditt serviceställe

Har du tecknat ett serviceavtal hos oss får du serva din bil i Helsingborg, Landskrona eller Höganäs. Om du däremot tecknat ett rikstäckande serviceavtal får du serva på valfri svensk auktoriserad Volvoverkstad. Det går att komplettera med rikstäckande serviceavtal om du exempelvis flyttar eller glömde att teckna det när du köpte din bil. Kontakta din Personliga Servicetekniker (PST) för pris på rikstäckande service.

Vem kontaktar jag för att boka tid för service?

All kontakt på vår verkstad sker med din Personliga Servicetekniker (PST), som du blivit presenterad för vid leveransen av din nya bil. Det går både att maila och ringa till oss. Skulle din PST inte svara kan du istället ringa till vår kundtjänst på 042-17 25 50 eller maila till kundtjanst.113@bildeve.se för att få hjälp. Det går också med fördel att boka service och reparation direkt på bildeve.se/boka alternativt via appen ”MinVolvo”.