Chat with us, powered by LiveChat

Vad gör vi på Bildeve i samband med Coronaviruset COVID-19 ?

Vi på Bildeve gör allt vi kan för att du som kund ska känna dig trygg hos oss. Din och våra medarbetares säkerhet och trygghet är högsta prioritet och vi har sedan utbrottet av Covid-19 noga följt händelseutvecklingen.

Självklart följer vi aktuella riktlinjer från ansvariga myndigheter – för att säkerställa att vi vidtar rätt åtgärder för att skydda våra kunder, våra medarbetare och vårt samhälle.

För dig som inte känner dig bekväm med att besöka våra fysiska anläggningar, finns bildeve.se tillgänglig med chatt och bokningsmöjlighet samt kundtjänst som ni når på 042-17 25 00. Vi ber dig som känner dig sjuk att vänta med att besöka våra anläggningar tills du känner dig helt frisk.

Tänk på att du alltid kan boka verkstadstid online och titta på bilar i vår digitala bilhall eller varför inte ha ett videomöte med din säljare.

Att vara kund på Bildeve – frågor och svar Covid-19

Vi fortsätter att utföra alla verkstadsjobb och bilhallarna håller öppet som vanligt i Helsingborg, Höganäs & Landskrona, men har vidtagit åtgärder med anledning av rådande situation. Vi har tydliga rutiner för att förebygga och förhindra smitta. Det är alltid av största vikt att säkerställa en säker arbetsmiljö för våra medarbetare och ett säkert besök för våra kunder.

Hur arbetar Bildeve med att förebygga och begränsa smittspridning ?

  • Vi välkomnar dig till anläggningen men vi skakar däremot inte hand.
  • Du som ska lämna bilnyckel i samband med verkstadsbesök kan välja att lämna din nyckel i vårt nyckelinkast som finns till höger om huvudentrén eller ringa din personliga servicetekniker som hämtar nyckeln på parkeringsplatsen.
  • När du ska få tillbaka din nyckel efter verkstadsbesöket kan du ringa din Personliga servicetekniker, så får du din nyckel på parkeringsplatsen och behöver därmed inte gå in i anläggningen.
  • Våra Personliga servicetekniker använder skyddshandskar samt täcker över ratt, golv och säten i bilen
  • Löpande desinfektion av knappar, rattar och handtag i demobilar och bilar som provkörts
  • Löpande desinfektion av dörrhandtag i alla våra lokaler
  • Löpande desinfektion av knappsatser vid kodlås, kortläsare och betalterminaler.
  • Handsprit/tvål finns tillgängligt i alla kundytor
  • Vi tvättar händerna enligt gällande rekommendationer
  • Vi säkerställer att alla medarbetare som är på jobbet är friska
  • Vid betalning på plats kan du använda CarPay Checkout – du betalar via mobilen och minimerar spridning via kontaktytor. Här hittar du information om CarPay
  • Vi kan ha dialog kring ny eller begagnad bil via mail, telefon eller videokonferens.
  • Om du ska hämta ut din bil som du har köpt kan vi göra en kort leverans och skippa genomgången av bilen utöver det absolut mest nödvändiga och ta frågor via telefon, mail eller videokonferens. När allt har lugnat ner sig är du välkommen tillbaka till oss för en mer omfattande genomgång.

Är Bildeves anläggningar öppna som vanligt?
Ja, vi håller öppet som vanligt på alla anläggningar och välkomnar alla våra besökare. Självklart litar vi på att alla tar ett eget ansvar och inte kommer till oss om man känner sig sjuk. Vi tycker att det är viktigt att ta ansvar i rådande situation och hjälpa till att begränsa spridningen av Covid-19.

Kommer Bildeve ha större aktiviteter och event på sina anläggningar?
Nej, vi tar vårt ansvar gällande att minska risk för smittspridning genom att ställa in samtliga evenemang samt kundevent. Vi har också ställt in alla externa åtaganden och sammankomster för samtliga medarbetare. Detta omfattar bland annat konferenser, utbildningar och övriga informationsträffar.

Vad händer nu när däckbytesäsongen är i full gång?
Vi planerar att skifta alla våra kunders däck som vanligt. Även här utgår vi från våra försiktighetsåtgärder och utökade kundlöften samt att vi tänker på hygienen i alla lägen. Lagen säger att vi måste skifta innan 15 april om du har dubbdäck, så vi kommer självklart hjälpa alla kunder med detta.

Kan jag om- eller avboka mitt hjulskifte?
Ja, men eftersom de flesta tiderna redan är uppbokade kan vi inte garantera att du får en ny tid innan 15 april. Ring kundservice på 042-17 25 00 så hjälper de dig.

Kan jag om- eller avboka min service?
Ja, ring din Personliga servicetekniker eller kontakta kundservice på 042-17 25 00, via chatt eller infocenter@bildeve.se

Om jag är sjuk, kan jag komma till er med min bil?
Nej, vi tar smittspridningen på största allvar och bokar en ny tid.

Vad händer om min tekniker är sjuk?
Om en annan tekniker har möjlighet att ta hand om din bil gör vi givetvis det. Går det inte att lösa bokar vi en ny tid.

Kan jag komma i kontakt med Bildeve utan att besöka någon av era anläggningar?
Självklart, tillgänglighet är viktigt för oss på Bildeve för att kunna möta våra kunders frågor. Du når oss på bildeve.se, chatt, infocenter@bildeve.se eller 042-17 25 00. Du hittar även våra bilar i vår digitala bilhall och vi erbjuder möjligheten att ha videomöte med din säljare.

Är det viktigt att göra service i rätt tid på min bil?
När det gäller service eller reparation av bil är det svårare att utföra arbete om vi inte får in bilen i vår verkstad. Du kan alltid kontakta oss för att boka om inbokade besök. Det vi tror är viktigt för dig som kund är att ha koll på vad som gäller om man inte utför sin service enligt plan. Det kan eventuellt påverka din garanti eller försäkring på bilen.

Kontakta gärna ditt försäkringsbolag om vad som gäller för dig samt läs gärna om garantin på din bil för respektive tillverkare.

Vi vill försäkra dig om att vi under denna utmanande tid gör allt för att verksamheten ska fortsätta som vanligt. Du är alltid välkommen att kontakta oss via chatt, infocenter@bildeve.se eller 042-17 25 00 med funderingar och frågor.

Vi uppmanar alla kunder att följa Folkhälsomyndighetens rekommendationer för att förhindra smitta. Klicka här för att komma till Folkhälsomyndigheten.

Ta hand om varandra och visa omtanke.

/ Personalen på Bildeve